Semlor

Varje år-samma visa. Jag tror att jag ska tycka om semlor... Det gör jag inte! Älskar grädde men inte sötad grädde. Hatar den alldeles för söta bullen och kombinationen med sötad grädde ger mig rejält illamående.
Men hittade ett recept som kändes värt att testa för jag vill bjuda kollegorna på nåt gott imorgon och de älskar semlor ;)
Jag använde mig av Evelinas recept     <--- men hade ej tillräckligt med kokossocker så jag ersatte 2/3 delar med stevia (andra batchen gjordes med hälften stevia hälften agavesirap)
Mandelmassan gjorde jag med mixade mandlar,agave och mjölk.
Sen gjorde jag chokladsemlor som jag ska fylla med nutella ;) (har inte smakat så lita inte på mig än ;)
Använde samma recept men hade i 2 msk kakao.
Nutellan gör jag på 200 gram rostade och skalade hasselnötter som jag mixar till nötsmör och tillsätter chokladagave,kokosolja och kakao :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0