Nr 19- Hälsa för mig

Hälsa för mig är att vara frisk och tillfreds med tillvaron.
Fysiskt och psykiskt.
I slutändan handlar det inte om hur tunga hantlar jag kan lyfta utan att jag ska kunna bära matkassarna själv och att mina knän inte ska göra ont eller att jag inte ska få håll när jag springer till tåget.
Nu kan ju jag säga så eftersom jag är onaturligt frisk. Jag har inga problem överhuvudtaget(förutom benhinnorna),jag blir inte ens förskyld längre. Men jag har haft en del problem; astma,allergier både mot mat och päls,fula eksem,stora problem med halsen och var allmänt smal,vek och blek som barn. Nu är jag frisk som en nötkärna och kan säga att hälsa är just det som jag beskrivit och det är jag glad och tacksam över!

Jag vill le åt livet och även om man inte rår för att man mår dåligt så kan jag försöka att påverka situationen.
Livet är för kort för att man ska må dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0