10x1

Nu har jag testat 10x1! Kan verkligen rekommendera det,bra träning och självförtroendeboost :) Perfekt för nybörjare men även för oss halvvana löpare som vill komma upp i distans! Jag är ganska sugen på att springa halvmaraton nästa år och då kommer jag ha det här upplägget i löpschemat!
Upplägget innebär att springa 10 min,gå 1 minut,springa 10 min igen OSV. Jag hade tänkt köra 10x1X6 men eftersom jag inte kom ut förrän kl 22 blev det X4 istället! Det var så mörkt och hälften av vågen är inte upplyst ;(

På 44 min sprang/gick jag 7.25 km och sen sprang jag hemåt men fick håll efter typ 500 meter så då stannade jag klockan och såg att jag försämrat medeltiden med 5 sek! Det gick ju inte för sig så jag gav ALLT de sista 300 m och det gav en snabb maxtid ;)

Totalt: 49.50 min- 8.35 km
Medel: 5.58 Puls: 161
Max: 3.23 Puls: 180
Kcal 492

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0