Mått&mål-8 veckor av beslutsamhet

Nu ska jag köra hårt och fokuserat inför beach 2011.

MÅL: Att bli tightare. Det innefattar ju massa saker så här är mina specifika och mätbara mål:
-Minska minst 2 cm  vardera på mage-midja-lår.
-Springa VÅRRUSET 2 minuter snabbare än förra året.
-Kunna curla på tvåsiffriga hantlar.
-Göra 35 armhävningar på tå.

När jag sätter upp mål använder jag mig av SMARTE.
S- Specifika Ja!
M-Mätbara Ja!
A-Aktiva
Ja?
R-Realistiska Ja! (Att bli starkare och snabbare är ju motpoler men jag tycker att jag har valt realistiska mål som inte är på bekostnad av något annat)
T-Tidsbestämda 8 veckor!
E-Enkla/engaerande Ja!

Detta innefattar självklart att kosten sköts. Min svaghet är socker och bakverk+ att jag har en pojkvän med världens bästa ämnesomsättning och han äter sötsaker VARJE dag. Det gör inte jag med som ni förstår är det klurigt att leva med någon som tycker om samma sak som en själv och kan utan problem äta det. Nu har vi sagt att vi ska hjälpas åt men ändå har han redan erbjudit mig choklad och Ben&jerrys (att dela är att bry sig,tydligen).
Men för mig handlar det bara om beslutsamhet. Jag vet att jag kan bestämma mig och bara köra men någonstans på vägen har jag börjat bryta löften jag gett mig själv. Idiotiskt. Jag vill inte tänka "Nästa gång! Nästa år! Någon gång i livet".

Var börjar jag då?
-160 cm 55.3 kg (Oviktigt men kan ju vara kul att se om något händer även om jag inte litar på vår våg)
-Midja: 66 cm
-Mage: 77 cm
-Lår: 53.5 cm
-2010 sprang jag Vårruset(5 km) på 29 minuter
-Jag gör idag 5 reps på 8 kgs hantlar (fågelunge)
-Jag gör idag 22 armhävningar på tå (efter 3 veckors sjukdom). 33 st är mitt rekord (2010).

HAR NI NÅGRA MÅL INFÖR SOMMAREN? =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag blir så jävla taggad av dig!! Nu kör vi

2011-04-14 @ 15:38:58
Postat av: Maria

-Bli tightare i kroppen.

-Gå ner de sista 5kg jag har kvar.

-Orka göra 5 chins utan hjälpmedel.

-Orka springa 1mil utan att gå en endaste gång.

2011-04-15 @ 19:32:27
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Bullen

japp! legat på deff i 1.5 månad nu och tappat 6kg (massor av vätska såklart men även droppat 5cm runt midjan)



mål till sommaren.



ner till 80kg vikt samt 80cm midjemått (ca 11% bf) beräknas nås i slutet av augusti.



totalt mål till slutet av året är att kunna gå upp på 50kg hantlar vid snedbänk.



göra en etta på 130kg bänk.



allt detta självklart med 300g protein per dag ;)

2011-04-18 @ 08:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0