Rånad!

Jag har turen att bo nära en del mataffärer.
Hemköp,Konsum,Willys och det är inte särskilt långt till Ica Maxi men det är rätt omständigt med matkassar på cykeln tycker jag så det blir oftast Hemköp som jag bor snuskigt nära. (Jag skulle ju kunna tigga skjuts eller så men har hellre bilturer innestående för något viktigare,jag vill ju aldrig vara till besvär...)
Men idag så skulle jag hämta kurslitteratur på Konsum och då tänkte jag att jag lika gärna kunde handla lite när jag ändå var där.
Jag köpte: Ekologisk müsli,fullkornsbulgur,250 gram svenska jordgubbar,1 gul paprika,en liten förpackning tamponger,4 st mineolas och ekologiskt te. Vad gick det här på? 177 kr!!! Ett jävla RÅN! Folk säger att Hemköp är dyrt men Konsum tar fan priset!
Det är fan inte lätt att vara student! För 177 kr skulle jag kunna på på bio och ta en vräkig snacksmeny. Eller gå ut och käka en lyxig varmrätt på restaurang! Eller köpa typ 2 baslinnen eller 3 örhängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0