En glad viktuppgång

Jag brukar ligga ganska stabilt på 48-50 kg,då är jag normal.
Jag vill nog väga mer.. i muskler! Under februari hade jag en dålig månad och jag kände mig ganska puffig och rund om magen.
Under mars känns det dock som att jag rättat till det och jag har känt mig riktigt nöjd med kroppen och jag har känt mig stark  och "musklig" (haha...) men trodde att det var inbillning.
Idag vägde jag mig hos mormor(min våg har inga batterier) och hör och häpna: 53.6 kg(med kläderna på)! Trodde inte att jag vägde så "mycket" faktiskt men jag blir jäkligt nöjd eftersom jag inte känner mig puffig eller vätskefylld,dessutom bara 4 dagar kvar till mens.
Hoppas på att musklerna fortsätter att frodas. Missförstå mig rätt,jag tycker att det är skitsnyggt med tjejer som har muskler men jag tycker att fitnessidealet/byggaridealet är HELT sjukt,verkligen inte sunt. Knappast vackert på varken kvinnor eller män, man ska inte se ut som en stor köttbit.

Jag ska sluta ha formångest. Ibland får jag det... när jag tänker på hur mycket jag tränar och att jag "borde" vara mer fit. Skit i det. Alla utvecklas i sin egen takt. Och jag lovar att det skulle gå bättre om jag la av med glass,choklad och kakor.
Men det vill jag inte. Jag har bara ett liv och jag tänker inte beröva mig själv på sådant jag tycker om!
"Ge kroppen något gott så att själen vill bo i den"

Kommentarer
Postat av: C.

Snabbheten i högerhanden är något jag tränat länge ;)

2009-04-01 @ 18:28:39
URL: http://kristider.blogg.se/
Postat av: Stina

Exakt så kan ja känna .. det "borde" synas mer .. men icke. Men så äter jag ju den där chokladen oxå, hihi ; )

2009-04-01 @ 22:16:07
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: stina

Det är alltid en fröjd att läsa din blogg.

du har raka och härliga kommentarer, bra smak på tvprogram, fina åsikter, mycket goda mattips och en jävligt fin hund. ;)

klockers!

2009-04-01 @ 22:27:29
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag skulle döda för att få en bodyfitnesskropp. Men sluta med godis? Njaae. Kanske ett tag. ;)

2009-04-01 @ 22:52:17
URL: http://www.lisanorling.se
Postat av: emmy

Jag sprang 4 varv på 2-km-spåret och 1 varv på 2,5-km-spåret.

Brukar köra ett av varven på något av de andra spåren bara för att jag sprungit 2km-spåret så sjukt många gånger. Då är det värt att köra lite offroad med is, snö, slask och allt vad det är. Lite extra psykisk träning sådär. :)

2009-04-02 @ 06:49:55
URL: http://pemmylina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0