En desperat hemmafru?

image67 image69
Li?                             Bree? Hemsk bild.

Mitt liv består mest av att städa och baka just nu,Emilia jämförde mig med Bree igår och det stämde ganska bra tycker jag.
Redan igår började jag städa inför fredag och lördag,det är så man måste göra i det här hemmet för Putte love är den största fuskstädaren i världen,han gömmer smutsen istället för att städa bort det,så det är lika bra att börja i tid om det ska vara rent till helgen! Mamma ska komma idag och tvätta fönstren,hon tål inte smuts så när jag sa att jag inte skulle tvätta fönstren blev hon alldeles tokig.

Igår bakade jag havre-choklad-cookies och grahamsscones.
Misslyckades lite med sconesen för receptet för för vanliga scones men om man ville ha grahamscones så skulle man byta mjöl.
Sagt och gjort. Av ett misstag råkar jag snegla på receptet och ser att endast hälften av mjölet skulle bytas ut!
Men dom blev bra ändå,grova och goda,tillochmed putte gillade dom!
Men Bree skulle aldrig läsa fel i ett recept....

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

vad du är duktig som bakar och grejar :)

2008-05-21 @ 09:56:58
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0