Hotad!

Jag har blivit typ hotad på Fjärrran höjder!
Ska försöka förklara så gott det går.

Hela simhallen var uppdelad i banor.
När jag kommer finns det bara en skylt,den för motionsim och nästan alla banor är lediga.
Jag hoppar i den som är närmast motionsbanan som brukar vara snabbanan, den är till för 1 person eller 2 om det är trångt i dom andra banorna.
Jag är på min 34:de längd när en kvinna i 40 årsåldern(som jag ofta ser på fjärran) hoppar i min bana!
Det finns så mycket ledigt så jag fattar jag inte varför man ska trängas i onödan.
L=Li K=Kvinna
L-Ursäkta men varför simmar du inte där borta?
K-Det här brukar vara snabbanan.
L-Ja men nu är det inga skyltar uppe...
K-Jag kan sätta upp den om du vill?
L-Eh.. jag var här först och jag tänker fortsätta simma här,i mitten.
K-Det här är min favoritbana,jag är här varje dag.
L-Jag är också här nästan varje dag.
Jag simmar iväg.
K-Stackars lilla du!
Hon går upp och pratar med badvakterna.
Går tillbaka och sätter upp "snabbana"skylten och hoppar i.
L-Men.. jag var här först!
K-Bråkar du med mig vet du inte vem du bråkar med.
Passa dig jävligt noga lilla du. Byt bana. Nu kanske du är trevligare nästa gång.
Hon simmar iväg i min bana,jag är i chock. Vad ska jag säga? Jag vill ju inte simma med henne nu så jag byter bana(EFTERSOM DET ÄR SÅ JÄVLA LEDIGT!) simmar 2 längder med tårarna bränner.
Jag går upp och berättar för 2 badvakter som blev illa berörda. Jag ville bara berätta för någon,dom behövde inte prata med henne.
Jag hoppar i igen och kanaliserar ilskan och simmar 100 längder.
När jag går upp kommer en badvakt och frågar om dom får prata med henne nu när jag gått upp och JA Visst!
Snabbduschade och kastade på mig kläderna för jag var faktiskt lite skraj,ifall hon skulle komma in i omklädningsrummet.
Vet ni vad det värsta är? Hon simmade inte ens riktigt fort.
Hon simmade väl fort men jag är snabbare.
Bara för att man har glasögon och doppar huvudet betyder det inte att man simmar snabbt.
Hon ville alltså simma i min bana,hon ville trängas där för att det var hennes favoritbana?!
Vilken vuxen kvinna hotar en tonåring? För jag upplevde det som ett hot.
Jag var ju där först! Hon hade gärna fått trängas om det fanns dåligt med plats men det fanns så mycket plats!

Kommentarer
Postat av: Maria

vilken sjuk människa...pinsamt egentligen...
fin blogg förästen..

2008-03-04 @ 22:16:45
URL: http://gossimia.blogg.se
Postat av: Starlet

Vilken jävla apa. Du skulle ha dränkt henne! :/

2008-03-05 @ 19:07:47
URL: http://starletspalace.blogg.se
Postat av: Sarah

VAFAN!!!
en smäll på käften skulle hon ha!

2008-03-05 @ 19:40:49
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0