Jag hatar att älska-modebloggar

Jag håller på att bli knäpp på modebloggs-hysterin.
Är det verkligen rimligt att man kan tjäna pengar på en webb-dagbok som handlar om något så ytligt som kläder?
Tro mig,jag älskar kläder,mode och shopping mer än något annat men jag tycker faktiskt att det gått för långt.
Jag har alltid haft lite quirky stil och när jag var yngre skulle jag hellre dö än att gå i ett par jeans(sant!) eller köpa en klänning som var "inne" just då. Nu har jag väl utvecklats lite grann men jag hatar fortfarande den här jävla hysterin kring vad som är trendigt.
Att ha känsla för mode enligt mig är att:
-Veta vad som är trendigt.
- Att sålla bland vad som är trendigt-vad är min stil?
-Att sålla bland det som är trendigt-vad passar min kropp?
Och sen ha på sig det man vill,det nysate nytt blandat med förrförra säsongen,eller vad fan som helst.
Att ha en stil betyder ju inte att man bara har en viss sorts kläder utan att man har en röd tråd genom sina outfits,det är det som gör varje människas stil unik och inte till någon jävla mode-robbot.
Men så funkar inte modebloggarna. Det tar på sig allt och lite till bara för att det är trendigt.
Det är fransar,rutigt,blommigtrandigt,marint,rockigt,gossip-girl looken,spets  och volang. Få av dom stora modebloggarna(Tex: Elin kling,Linn Gustafsson,Karolina Skande) har roliga stilar!
Vi ska inspireras av dessa mode-bloggar och sen ska alla ha "it-klänningen" från Hm.
Och det är så jävla tråkigt!! 
Varför ska vi se liksadana ut? Är det hett? Vet man att man är inne om man kommer till en fest och 3 andra har en likadan klänning som du? Känner man sig personlig och rätt då?
Snälla berätta för mig för jag tycker att det är så jävla töntigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0