How to look good naked.


How to look good naked
har snurrat på kanal 5 ett tag nu,i svenska,amerikanska och brittiska versioner.
Programmet går ur på att kvinnor som inte trivs med sin kropp ska få upp sjävlförtroendet på 3 dagar,detta genom makeovers,titta på sig själv i helkroppsspegel och få nya underkläder som döljer och fixerar.
Jag är för ett gott självförtroende oavsett size men kvinnorna i programmet är oftast överviktiga,är det konstigt att det inte känns så bekvämt att vara naken? De står i spelgen framför Carson och säger: "Mina armar hänger" eller "Min mage är för stor"
Det finns en enda lösning på det problemet och det är fan inte en makover eller nya kläder. Ät rätt och träna.
Varför kommer det inte in en coach som visar hur man tränar armfläbbet bäst?
Och sen får man en shysst makeover när man vet hur man ska göra det själv hemma sen.
För makeover förändrar inte kroppen det är bara nya outfits,problemet i sig försvinner ju inte.
Känns det inte så jävla typiskt att fett ska döljas istället för att jobbas bort?
Som jag sa: Jag är för självförtroende men jag är emot fett.
Det är varken snyggt eller hälsosamt.


Kommentarer
Postat av: madde

Verkligen sant.

Trist med bollnäs-störningen...

2008-07-30 @ 17:31:52
Postat av: Sarah

Håller med dig där till 100%. Jag har ofta tittat på programmet och bara tänkt att de lurar sig själva. Inget fel på ett bra självförtroende men när man är överviktig kanske man mår dåligt över det av en anledning (= man kanske bör överväga att träna och byta matvanor i alla fall -.-)

2008-07-30 @ 19:08:48
URL: http://dementedwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0