Tisdag

 
Valde att vila från träningen idag. Tränat 3 dagar i rad och ska träna följande 3 så idag satt vilan som en smäck! Har lovat mig själv att köra kvalité före kvantitet.
Men har lekt lite med Mallan medans vi jobbade med vår PT-grupp! Testade handstand pushup för första gången! De va kul och det är absolut något som jag ska öva på! Kände inte så mycket i huvudet när jag körde men när jag kom ned va jag blå om läpparna och rödsprängd i ögonen :O
 
Gör så här:
Stå på alla fyra med fötterna mot väggen. Ha armarna bredare än axelbrett. Klättra med fötterna bakåt tills du står på händer ca 0.5 meter från väggen (Vill du ha ansiktet utåt börjar du med att flippa upp benen likt en kullerbytta) och böj på armarna i en pushup.
Tips:
Har du svettiga händer som jag och underlaget är hårt så ha en yogamatta eller något annat underlag som inte glider iväg.
Muskler som jobbar: Bål,axlar&armar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0