nej boosta istället...

Läste en blogg där en tjej blivit sjuk och behövde kuckilimuck-medicin,dvs:
Mat från Max,chips,godis,kladdkaka och läsk.
Vilket jävla bullshit! EN chokladkaka och/eller hämtmat hade jag förstått.
För det första: Orkar du äta allt det där är du inte sjuk. När man är sjuk ligger man i soffan och blir glad om man får i sig ett glas vatten och en skål fil.
För det andra: Skulle det där göra dig frisk? Hur?! Troligen kommer personen känna sig ännu mer "hängig" och trött. Ät frukt,grönsaker och drick vatten om du börjar känna dig sjuklig! Och tänk på att fylla på med näringstätt mat efter ett frosseri,inte låta bli att äta för att det blev "för mycket".
(För det tredje: Förknippa inte mat med känslor&tillstånd. "Jag är sjuk därför får jag""Jag har mens därför får jag""Jag har haft en dålig dag därför får jag" OSV! Ät det du är sugen på men ät för att mat är gott och du är hungrig ).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0