Piss på negativa människor-sluta tyck synd om dig själv utan anledning

Läste min gamla dagbok från 2005/2006,vilken arg och negativ människa jag har varit!
Identifierar inte mig med det nu,jag tycker att jag har en realistisk syn på livet men jag tror och hoppas att jag inte är en sån människa som bara ser problem i allt som händer och sker.
Hade ett samtal nyss med en människa som tycker synd om sig själv hela tiden och ser aldrig framåt och det positiva i livet. Jag kan bli så tokig. Att se problem i det roliga i livet är fullkomligt idiotiskt.
Jag var tvungen att lägga på,orkar inte lyssna på folk som skapar problem för sig själva och sen sitter och gnäller och skyller på alla andra.

Man har bara ett liv. Antingen kan man klaga,vara arg och sur,aldrig ta ansvar för sina egna misslyckanden och problem ELLER så kan man göra det bästa av situationen.
TÄNK POSITIVT och bra saker händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0