1 år efter kejsarsnittet

Då har det gått 1 år sedan mitt planerade kejsarsnitt. Upplever att kroppen dragit ihop sig fint,jag har en liten bula under naveln och den kommer jag nog aldrig få bort,tappade all gravvikt på 8 veckor och nu väger jag 2 kg mindre än när jag blev gravid.
Jag hade ont i 10 dagar och kände mig kry efter 1 månad ungefär. MEN så sjukt svag i mage och även rygg fortfarande men på senaste tiden börjar jag verkligen hitta tillbaka. Det tog ungefär 7 månader innan jag kände att jag kunde lita på kroppen och att jag hade kontroll. Ärret har läkt bra,det är lite snett med  det är inget jag tänker på.
Om jag skulle vilja göra det igen med ett ev syskon?
Ja det tror jag! Även om jag skulle vara sjukt mycket mer nervös nu när jag vet vad operationen innebär. På BB sa läkaren att "bli inte gravid inom 6 månader,helst inte före 12 månader. Vi rekommenderar inte abort men...". Förstår! Täta graviditeter är sån påfrestning för kroppen och ännu mer efter kejsarsnitt.

Edit: De säger nog så för att skydda sig själva,det är kroppens skick som bestämmer och som vi vet är kvinnokroppen helt fucking awesome ✌💪

Kommentarer
Postat av: Louise

Fin du är! Och skönt att du har en sån pass bra relation till ärret, jag är ännu inte kompis med mitt.. Och lite roligt att höra skillnaden mellan de olika sjukhusen, Helmer föddes ju i Hudiksvall och vi blev ombedd att inte skaffa barn inom två år 😱

Svar: oj! de va skillnad! min kompis födde vaginalt 15 mån efter sitt snitt (Hudik) så jag tror att det är kroppens skick som bestämmer 😘
Li Blom

2016-05-14 @ 20:24:00
Postat av: Linda

En bekant till mig blev gravid 3 månader efter snitt. MED TVILLINGAR! 😅 Gick bra!

Svar: Pjuh 😥😥😥 Snitt igen el vaginalt? Ja tror det helt upp till individen. De säger väl så för att gardera sig själva.
Li Blom

2016-05-15 @ 09:31:29
Postat av: Linda

Hon födde vaginalt med tvillingarna. Ja, exakt! Så är det absolut.

Svar: Strongt 💪
Li Blom

2016-05-15 @ 18:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0