Sluta amma?

Trodde aldrig att jag skulle amma i nästan 9  månader. När jag va gravid sa jag: "Helamma 4 mån,delamma 6 mån och jag känner ingen prestige om det inte funkar"
Haha åh vilken bullshit! Bröt ihop totalt när det inte funkade och trodde att jag skulle behöva sluta när Viran va 1 månad. Men det redde ut sig och jag var väldigt glad för det och kände ingen brådska att introducera mat.
Vad jag inte visste var att Viran inte är så förtjust i att äta,vägrar välling och är ingen unge som gapar för skeden. Dessutom har hon aldrig tagit napp så ni kan ju gissa vem som blir nappen? Hos andra äter hon jättefint,tror att jag erbjuder mat när hon inte är hungrig,men nu ska det bli rutin! Våra nätter suuuger musten ur mig,hon vaknar med 1.5-2.5 timmars mellanrum,gnäller och skriker och kommer inte till ro med närhet. Efter ett X antal månader har jag slutat bry mig,jag stoppar in bröstet så blir det tyst. Idiotiskt jag vet men jag har verkligen inte haft energi till annat och så vill jag inte ha det. 
Igår ammade jag kl 06 och sen var hon ju med svärmor hela dagen och då bestämde vi att köra på vågen. Fredrik tog natten med vattenflaska och ersättning och jag sov på övervåningen. Och jäklar vad hon skrek.
Gissa om det rev i mig?! Men Fredrik var så jävla duktig,sjukt stolt över honom. Och mig. Och Viran. Nu är det snart 36 timmar sem senaste amning och jag tror vi fixar det 👌
Bröstpumpen är ett måste men den ska användas mindre och mindre 💣💣

Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Heja heja! Bra kämpat💪🏼
För oss brukar en förändring ta typ 2-3 dagar sen ger dom upp, så håll ut 😊
Sen är ett tips om du vill sova bättre på nätterna är att inte sova i samma rum som bebisen. Iaf våra tjejer sov mycket mycket bättre när de började sova i eget rum. Ingen behöver vakna av nån annan när man rör sej eller gnäller till eller prata i sömnen 😄

Svar: Tack! Svårt med hönan och ägget där,vill inte att hon ska sova själv förrän hon sover hela nätter 😛 I och med att hon sovit 2 hela nätter på 9 månader så avvaktar vi tills det är max 2 uppvak per natt men sen får hon flytta in i sitt fina rum 😊
Li Blom

2016-02-06 @ 19:11:01
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0