Och hon ska heta...

Vira!
Vira Hillevi Elisabeth Blom :)
Andranamnen efter våra mormödrar. 
 
Jag har haft Vira som tjejfavorit hela tiden tillsammans med Ruth. Fredrik har gillat Disa och på slutet fastnade vi för Betty.
När hon kom såg vi att det definitivt inte var
någon Disa. 
Andra dagen på BB sa Fredrik:
Vira är ju jättefint....
Men vi ville smaka på det i hemmiljö och få ärliga åsikter när vi sa att vi hade tre namn: Vira,Betty och Ruth.
För mig är det viktigt att det inte är ett allt för vanligt namn,jag har alltid varit ensam om mitt och det har varit super. Skulle inte vilja att min dotter blir Elsa B tex...
Och med 156 (nu 157) Vira i Sverige så är risken inte så stor :)
 
"Vira är en ukrainsk form av Vera, som betyder "förtroende" på ryska. Betyder också "hjältinna" på hindi"
 
Lite halvkul är att jag nyligen fått reda på att jag har ukrainskt påbrå så Vira är 12.5 % ukrainare ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: helen

Jättefint!!! Du tänker som jag, tror jag. =)

Svar: Tack! :) Ja viktigt att inte ha ett namn som man delar med halva skolan....
Li Blom

2015-05-22 @ 20:22:41
URL: http://overgrownemo.wordpress.com
Postat av: Frida Forsblom

Superfint namn! Ett av mina favoritnamn....tyvärr var ingen av mina tjejer nån Vira :-)

Svar: Tack :)
Li Blom

2015-05-22 @ 21:13:28
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0