2 månader

Idag blir Vira 2 månader!
Vi har inte haft en skrikig kväll på snart 2 veckor! Hon har fortfarande ont i magen men inte alls lika mycket och hon panikskriker inte.
Efter denna helg kan jag nog säga *pepparpeppar*: Hon har faktiskt börjat sova också! Från att ha sovit som en koffeinhög vuxen,typ 8-10 timmar om dygnet till iallafall 12-14 timmar. Hon är väldigt vaken och "med" men tycker bäst om att sova med mycket röster&liv runt omkring så när vi har gäster eller är bortbjudna så är hon som lugnast.
Vi hade 7-8 tuffa veckor men nu känns det som att vi har hamnat rätt.  Hon är så go och varje gång hon ler vill jag gråta av lycka för att hon är vår. Nu har Fredrik semester och vi ska njuta av att vara en familj- inte bara parera skrik.
Tack för alla tips&pepp men gör inget speciellt,hon blev större helt enkelt :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Hamnade här via nåns instagram tror jag, och har läst din blogg i några veckor. Jag har en liten son som blir en månad på söndag. Han har jätteproblem med magen, det bubblar och knorrar i den och han kämpar för att få ut fisar och pruttar. Blev så glad när jag läste detta inlägg: att det blivit bättre med tiden för er som. Just nu är det jättejobbigt att se honom ha ont, hoppas hoppas att det snart vänder för oss också!Ha en skön sommar!

Svar: Grattis till lillkillen :) Ja vi fick verkligen en ny bebis,hon har fortfarande ont i magen till och från men inga gallskrik och hon kan ligga för sig själv&prutta. Hade superdåligt samvete för att jag tyckte att det var jobbigt&att jag önskade att hon skulle bli större för alla säger "njuuut" av den första tiden men när det bara handlar om att parera skrik är det inte så njutbart. Så ja: Det blir bättre med tiden! Lycka till :)
Li Blom

2015-07-15 @ 08:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0