Träning efter graviditeten

 
Jag har faktiskt fått frågan "hur ska du komma i form efter graviditeten?" flera gånger redan...
Blir faktiskt jäkligt irriterad.
För det första: JAG ÄR GRAVID inte ur form.
För det andra: Jag är i väldigt väldigt bra gravidform.
För det tredje: Fokuset kommer inte ligga på att komma i form så fort som möjligt med en liten bebis hemma. Mitt liv kretsar inte kring träning!! Jag har inte blivit gravid för att längta ut ungen så jag får träna hårdare... Vi bildar familj! Vårt fokus kommer skifta. Hade jag velat fokusera allt på träning hade vi väntat........ SUCK!
 
Men väljer att se frågan "hur ska du träna efter graviditeten?" och det har jag ju självklart funderat lite på ;)
Allt beror ju på hur det går,om resten av graviditeten flyter på,hur förlossningen går och hur jag återhämtar mig efter den och det viktigaste: Hur barnet mår och har för behov,hur vi får vardagen att rulla.
Tanke under sommaren: Promenader såklart.
Knipträning och hitta bukstödet. Bli "godkänd" av BM.
Tänker träning(hemma) som i slutet av gravititeten,enkel och skonsam,det jag har tid&lust med helt enkelt.
(Har väldigt sällan lust med hemmaträning ;) Gymkortet får frysas 12 veckor och vi får helt enkelt se hur lång tid det går innan jag kan/vill gymma igen.
Tanke under hösten:
Tisdagar: Yoga
Torsdagar: Mammaträning (med barnet)
Lördag eller söndag: Styrkepass
Ev hemmapass eller ytterligare ett styrkepass om logistiken tillåter.
Promenader såklart.
Längre fram:
Jogg. Vi bor så himla bra för det och det tar minst tid från familjen.
Jag vill bli mer funktionell,jag skulle gärna hitta tillbaka till glädjen inför löpningen och har någon slags bild av 2012 i huvudet där jag sprang halvmaraton med ett leende på läpparna och gjorde 50 armhävningar och tog 80 kg i benböj... Hehe. En önskedröm inför 2016/2017 kanske ;)
Förhoppningsvis 2-3 styrkepass i veckan.
 
Som sagt, svårt att förutse situationen men nog hittar jag sätt att hålla igång för det mår jag bra av.
Hur jag kommer " i form" kan jag bry mig mindre om...
 
 
 
Trackback
RSS 2.0