Harmoni

Vi är i harmoni med Vira nu,vår underbara lilla tjej. Hon är så pigg och alert,jobbar mycket med kroppen,fäktas,sparkar och grejar,vill helst inte sitta still i famnen,vill gärna "stå" i famnen och absolut titta framåt, man kan ju missa nåt. Vägrar fortfarande ta napp...
Hon ler,kvittrar&jollrar så man smälter.
Vi har äntligen fått lite rutiner och hon har börjat sova hur bra som helst.
Vaknar vid 08,sover 1-2 timmar vid 10/11.00 typ. Sen 1-2 timmar igen vid 15/16.00. Ibland sover hon 1 timme runt 18/19.00 och då är det godnatt vid 23,sover hon inte då så somnar hon vid 21.
Nu äter hon sällan mer än 2 ggr på natten,oftast runt 05.
Rutinerna är som sagt flyktiga såhär tidigt men vi njuter så länge det varar! :)
Skulle säga att jag ammar till 98%,hon får ersättning när hon är med farmor/mormor eller om jag ätit nåt som hennes mage reagerar på. Ser verkligen inget problem i att ge flaska ibland,det gör oss även väldigt jämställda.  Fredrik kan göra allt jag gör och  vi kan henne precis lika bra! Harmoni som sagt :)

Kommentarer
Postat av: Frida Forsblom

Flaska is the shit:-) iaf om man vill som du säger, dela lika. Jag älskar ju min egentid och inte känna att jag sitter fast

Svar: Ja får man sin tid emellanåt så blir man en bättre mamma :)
Li Blom

2015-08-06 @ 19:03:16
URL: http://fridaforsblom.blogg.se/
Postat av: Kicki

Härligt, lilla sötnos 💕

Svar: Så skönt♡ Tack för pepp&tips :)
Li Blom

2015-08-09 @ 20:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0