Minitest: Gravidolja!

Jag började smörja mig med olja i v 12,dels
för att det är skönt och lite mysigt att känna kroppen förändras men framförallt i förhoppning om att förebygga bristningar. 
Vissa tror inte alls på att smörja sig,att om man har benägenhet så får man bristningar vare sig man smörjer eller ej.
Jag tänker att det skadar absolut inte och mjuk&återfuktad hud=glad hud. 
Jag har kvar bristningar på bröst&insida lår från puberteten så jag vill göra det jag kan för att inte få allt för många nya.
Jag är snart i v 36 och har fått några nya strimmor på just insida lår&under brösten men ingenting på magen och jag upplever att de befintliga bristningarna på brösten har blivit mindre synliga sen jag började smörja mig.

Jag har testat 4 olika oljor i olika prisklasser och alla har sina fördelar :)

Mandelolja
100 ml 
52 kr på Apoteket
Billigaste oljan jag testat. Luktar inget speciellt och är skön att smörja med men tar tid innan den absorberas av huden. 
Går att använda som förberedelseolja-två flugor i en smäll! ;)
3.5 av 5  pga pris och dubbla användningsområden. 

Apotekets gravidolja
100 ml
69 kr på Apoteket
Ingen doft. Absorberas inte särskilt snabbt av huden. Känns olyxig men bra pris och bra förpackning.
2.5 av 5

Bio oil
60 ml
119 kr på Apoteket.
Går bra att använda på ärr över hela kroppen.
Skön men ganska odryg. En liten flaska räcker till 1 smörjning om dagen i 9 dagar... vilket innebär 22 flaskor och 2600 kr om jag börjar smörja mig i v 12...
Lukten är ganska stark,lite tant för min smak men ändå skön&lyxig känsla. Ganska
dyr för en sån liten förpackning. 
3 av 5

Grow and glow Lcc
150 ml
349 kr på Nordic feel
Var nyfiken på Blondinbellas gravidolja men 
backade när jag såg det hutlösa priset!!
Bara några dagar senare fick jag erbjudande om en tidningsprenumeration där oljan var en av premierna.
Och helt ärligt... jag tror den är värd priset!
Så lyxig, luktar fantastiskt- sötma&vanilj som jag älskar och den går in i huden allra bäst! Längtar efter att smörja mig med den...
5 av 5 ljuvlig! 

Priset på Grow and glow är galet men mitt tips är att varva den tillsammans med billigare alternativ för att dryga ut om man väljer att unna sig den...

Någon av er som testat någon annan olja som ni är supernöjd med? :)



Kommentarer
Postat av: Kicki

Kul test! Ibland kanske dyrast är bäst trots att de svider i plånboken 🙈 jag fick weledas gravidolja och den var himla skön, dock tyckte jag doften av örter var sådär. Lycka till när det är dags, inte långt kvar nu ☺️

Svar: Nej det närmar det sig med stormsteg,v 36 nu! :) Kramar
Li Blom

2015-04-09 @ 19:15:12
Postat av: helen

har också köpt weledas, men bara smörjt in en gång så kan inte ge något utlåtande. Än. =)

Svar: Vill höra sen :)
Li Blom

2015-04-15 @ 16:07:51
URL: http://overgrownemo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0