Hur mår jag?

Jag har mått oförskämt bra under den här tidiga delen av graviditeten.
Gått och väntat in illamående, många har sagt "i vecka 7 eller 8 kommer de".
Men de kom aldrig.
Jag har varit trött men annars har jag mått väldigt bra men det gjorde mig också lite extra orolig...
För ja, jag har nojjat och oroat mig lite väl mycket. Haft svårt att glädjas men efter det tidiga ultraljudet och efter vi gick in i v13 så har allt släppt och nu pustar vi ut :)
 
v 5-6
Känner mig precis som vanligt men väldigt hungrig. Har molvärk i magen.
Tuttarna exploderar.
V 7-8
Är sjukt trött och tappar allt sug på mat (fortfarande så..). Få grejer känns lockande att äta. Favoriten är hårdbröd med leverpastej eller messmör.
När jag blir sugen på lagad mat är det sånt som jag nästan aldrig äter annars: Pizza,tacos,pannkakor och fläskfilegryta... Husmanskost helt enkelt ;)
v 9-10
Inte lika trött som tidigare men helt klart tröttare än som ogravid.
v 11-12
Börjar få ont strax ovanför skinkorna om jag gått långpromenad eller om det varit lång jobbdag, känns som riktigt intensiv träningsvärk... Början till foglossning? :O
Jag har rätt dålig hy i vanliga fall men det exploderar på rygg och bröst.
v 13-14
Känns som jag har luft i bröstet hela tiden och måste rapa men det går inte... Testat samarin men det funkade inte. Hmm...
 
Haha inser att det låter himla ämligt men jag har faktiskt mått riktigt bra och ungefär 100 gånger bättre än hur jag förväntade mig att må. Är så glad och känner mig så lyckligt lottad ♥
 
Träningen då?
Den är nästan oförändrad. De första veckorna så var jag så jäkla trött så det blev inte riktigt som vanligt.
Sen fick jag energi åter och har försökt jobba på som vanligt :) Promenerat mycket "medans jag kan",hehe.
Utfall,marklyft och benböj med stång försvann direkt men annars så ser det ut ungefär som innan. Magträningen har jag slarvat med länge så det blir mest plankor där ;) Pulsen går upp snabbt men jag är duktig att lyssna på kroppen. Målet är att behålla det jag har och vara aktiv graviditeten ut :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0