Tankar kring frieri&ringar... (Babbel)

Jag friade ju som bekant till Fredrik. Det är så otroligt roligt att se hur folk spricker upp extra när jag berättar att det var jag som friade,verkar inte vara allt för vanligt, tyvärr.
Det är nåt vi skämtat om sedan vi sa att vi älskade varandra, han hann före trots att jag laddat hela dagen.
Då får du fria! sa han.(Nu har ju vi pratat förlovning väldigt länge,provat ringar och kollat ut ringstorlek så det var ju ingen superduper överaskning,vi var överens ;)
Jag hade nog blivit lite besviken om han hade hunnit fria först för det känns väldigt jag att inte följa normen.
Kan tycka att kvinnor som är så låsta på att deras män ska fria är så otroligt gammaldags.
Nästan i linje med att man varken ska bo ihop eller ha sex före äktenskapet.
 
 
När det gäller ringar så kommer vi nog avvika från normen också...
Var man än läser eller hör  så ska man verkligen inte spara på krutet på ringar "för dom ska man ha livet ut"
Alltså.... Jag känner mig själv så pass bra att det kommer vara omöjligt för mig att hitta en ring som jag älskar nu när jag är 25 (26) och som jag kommer älska när jag är 45 eller 85. Faktiskt inte. Sån är jag....
Och som den är nu vill jag ha en rejäl ring med mycket stenar- DYRT! Därför kommer jag troligen välja en ring i 18karat vitguld med kubisk zirkonia...Bra mycket billigare än diamant och nästan ingen visuell skillnad. Då kan vi med gott samvete byta ut den om ett par år när den blir sliten/jag tröttnar på den/vi blir rikare, eller hur?
 
 

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Rätt tänkt med ringarna, tycker jag. Mina föräldrar har varit gifta i drygt 40 år och dom har bytt ringar för att förnya sig (dom gamla har vi döttrar som halsband win-win).

Svar: Åh dina gulliga föräldrar :)
Li Skarp

2014-01-13 @ 07:56:10
URL: http://minafyravaggar.blogg.se
Postat av: Lise-Lott

Å grattis till er!!

2014-01-13 @ 07:56:39
Postat av: Madelene

Så himla bra tänkt! Själv tänker jag byta upp diamanten i storlek när vi vinner på lotto, hehe! Tog för övrigt naturdiamant istället för en "ren", kritvit. Min är typ champagnefärgad. Sjukt mycket billigare!

2014-01-17 @ 23:52:08
URL: http://enbildtill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0