Mugcake

Mitt bästa mellis/kvällsmål: Mugcake!En förutsättning är kaseinprotein,det går nog på vassle med då får ni klura själva ;-)1 mugcake:1 skopa kaseinproteinValfri sötning,jag brukar ta en sprut agavesirap eller 0.5 tsk stevia2 tsk kokosmjöl eller mandelmjöl0.5 tsk bakpulver1 äggvitaBeroende på smak på protein så smaksättning såsom kakao,vaniljpulver,kaffe,citronzest,riven morot etc! Bara fantasin sätter stopp,idag använde jag vaniljprotein och de ville jag förstärka med vaniljpulver.Blanda alla ingredienser i en mugg eller skål tillsammans med vatten så det blir smet. Täck med plastfolie och kör i micron 30 sek-90 sek beroende på hur kladdig du vill ha den och hur powerful din micro är!Idag: Vit vanilj med mormors äppelmos,såå gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0