Hemmagjord granola

Efter att ha testa Pauluns granola kände jag att jag ville göra egen. Har kollat på sådana recept men det är alltid massa olja i vilket jag tycker är riktigt onödigt att använda enbart för konsistens när oljan är så energität.
Hittade ett recept hos Live it Love it som jag gjorde en egen variant på, den blev riktigt god :) 
 
Så gjorde jag:
Dela upp 6 dl havregryn i 2 bunkar.
I den ena hade jag
3 msk kakao
1 msk agavesirap
1 äggvita 
2 msk vatten-Blanda ihop
I den andra hade jag
1 msk smält kokosolja
1 msk agavesirap
1 äggvita
1 msk vatten
4 finhackade fikon -Blanda ihop
Lägg blandingarna på en plåt täckt med bakplåtspapper, in i ugnen under omrörning på 200 grader, det blir knaprigt efter 20-25 minuter.
När allt var klart hällde jag över gojibär och kokosflingor och lät allt gå på 50 grader i 5 min.
Förvara i tät burk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0