Formcheck-Viss nakenhet

Som ni vet strävar jag efter att bli större och starkare. Ingen deff,ingen beach 2013 för mig! Jag ska äta,växa,äta ;)
Magrutor är förjävla snyggt och ett bevis på hårt arbete& diciplin men det säger ju verkligen ingenting om formen eller ger bättre självkänsla,för mig är det rent estetiskt och inget jag strävar efter eller bryr mig i.
Men är ändå rätt nöjd över att jag har ränder på magen trots att jag "eat to grow".
Får ofta frågor från kunder hur jag äter&tränar och jag kan kort&enkelt säga såhär:
-Jag tränar styrketräning 4-5 gånger i veckan,bara fria vikter+egen kroppsvikt och har mycket balans och bålstyrka inlagt. Kör ingen specifik konditionsträningen eller förbränningsträning just nu men det kommer,mest för hälsan och välbefinnandet :)
 
-Jag äter frukost,lunch och middag+2-4 mellanmål över dagen. Jag är ALDRIG hungrig. Vet inte hur hunger känns helt ärligt,var många år sedan jag kände mig riktigt hungrig,jag äter regelbundet och ungefär lika stora (eller små..) mål hela tiden. Godsaker äter jag när jag är sugen på det. Men som jag alltid har gjort: Jag äter hellre mer av det jag verkligen älskar än att snaska så fort tillfälle ges. 
Jag har inga förbud eller måsten. Känner ingen press att jag ska se ut och prestera på ett visst sätt för att jag är PT utan det viktigaste är att jag mår bra,har hälsan och att jag är en god förebild,vilket jag tycker att jag är: Jag lever som jag lär i stor utsträckning,jag gnäller inte över någonting jag kan förändra- I do the work!
 
57 kg
 
Så här ser jag ut nu och jag kan känna mig så tunn och att det står till men då är det bara att gräva i arkivet ;) Det har inte gått fort och det är inte enorm skillnad men det är bara att fortsätta att jobba!
Såhär såg jag ut 2009, 52 kg:
  (lillrumpan 2010,kom ihåg att jag tyckte den blivit såå rund och putig,haha)
 
Störst skillnad på armarna och benen helt klart!
När jag tittar på gamla bilder försöker jag alltid rannsaka mig själv: Hade jag problem?
På dessa bilder är jag ändå 6 kg tyngre än när jag var som tunnast...
Och hur jag än vrider och vänder på det blir svaret: Med vadå?
Jag är ju samma person som älskade träning lika mycket nu som då men mitt tankesätt har helt klart förändras(och kunskapen ökat)- Jag trodde inte att det var någon idé att försöka bygga muskler,det skulle aldrig gå. Varför skulle inte det gå?!
Tränade lika mycket som jag gör idag bortsett från att jag styrketränade i maskiner och kanske 2 ggr i veckan utan mening eller mål. I övrigt gick jag på gympa och simmade. Åt kanske slarvigare,mer vegetariskt och åt i stort sätt aldrig kött (om man jämför med idag) och knappt kyckling.
 
Längtar efter att titta på dagens formbilder om 2-3 år och tänka: Gud vad tunn jag va! ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0