Så här ser det ut...

Så här ser en typisk dag/natt i matväg när jag jobbar:
 
12.00 Frukost
Sover så länge jag kan och oftast vaknar jag mellan 10-12.
2 portioner fiberhavregrynsgröt med jordgubbar, 2 äggvitor och 0.5 grapefrukt,c-vitamin brus. Inget kaffe...
14.30 Mellis 1: Raw tårta och 2 glas mjölk.
15.10 Träning.
Supersetade genom ben och armar,galet svettigt.
16.30 Middag
En proteindrink på hallon,mjölk,mynta och proteinpulver.
Halloumi,karrébacon och sparris.
17.30 Vilar
20.00 Mellis 2
Kasein mugcake och en kopp kaffe.
00.00 Mellis 3, på jobbet.
250 gram lättkvarg,jordgubbar. Hårdbrödmacka med leverpastej.
06.00 Mellis 4,på jobbet
250 gram lättkvarg,kaseinpulver,kakao. Hårdbrödmacka med leverpastej.
 
 
Tack och lov för proteinpulver ;)
Försöker att inte äta efter kl 00 och efter det dricker jag bara vatten,inget kaffe. Jag äter alltid frukost 07.30 om mellis 4 uteblir eller om jag ska gå på en till natt och ska sova länge efter hemkomsten.
Många tror att de kan äta vad som helst på natten eftersom de sovit på dagen vilket verkligen inte stämmer eftersom man ska sova enligt kroppens biologiska klocka- alla funktioner går på halvfart.Dessutom blir magen extra känslig,bara att tugga tuggummi kan ge magont. Mindre mellanmål med långsamma kolhydrater och protein är att rekommendera. Dock ser jag vitt bröd,färdig risgrynsgröt och sötsaker var och varannan natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0