Lördag

 Somnade strax efter 01 och var klarvaken kl 07,inte likt mig!
I går gick jag upp 1.5 timme före väckarklockan och då hade jag legat och slösurfat 30 min redan...Kan inte skylla på semestern med 1 timmes tidsskillnad. Det kanske vänder? Är det nu jag blir dagmänniska? ;)
 
I dag har jag hämtat Lill-babs hos svärföräldrarna,storhandlat på Lidl (Fredrik slängde kvittot men det var så sjukt mycket bra,bla kräftor,krabba,lax,räkor och fläskkotletter med mera för 597 kr) och tränat rygg:
Uppvärmning: Utåtrotationer+ chins i vikthiss med mycket avlastning X 2
Chins i vikthiss
Latsdrag
Sittande rodd
Ryggdrag
Enarmsdrag för lats i CC och avslutade med ett droppset med båda armarna.
Har ju världens sämsta mobilkamera men det är som det är :/
 
Gårdagens benpass:
Uppvärmning: Tabataintervaller på roddmaskin + 2 set benböj
Benböj
Benpress med vanlig fotställning,bred samt smal och hög.
Superlångsamma negativa lårcurl.
Negativa bensparkar
Indrag i TRX
Peak i TRX
Raka marklyft (lätta)
Massa massa set planka på boll.
 
Eftersom jag vill lägga på mig mer massa och jag vill ha struktur&koll så har jag börjat föra matdagbok för att se till att jag får i mig tillräckligt med energi. Jag använder appen Shape up club som fungerar bra som enkel översikt på kaloriintaget och ger en fingervisning om intaget av kolhydrater,fett&protein. Jag fyller i vad/hur mycket jag ätit samt vad jag tränat. För min ålder,längd och kön samt hur aktiv jag är i vardagen (över medel) så ska jag äta 2400 kcal utan träning inlagd. Jag kommer fortsätta rulla på min 4-split med en femte priodag. Två dagars träning följt av en dag vila eller alternativ träning(lätt kardio,deep stretch,yoga eller body balance).
Jag är så sjukt taggad! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0