Helgens lyxmat och matlådor

 
I fredags var jag & PT-kollegan på Stuprennan i Söderhamn men vår gamla PT-grupp Formtoppen och käkade.
De serverar tapas,det va såå gott och vi hade supertrevligt,timmarna bara flög förbi!
Jag åt friterade bläckfiskringar med aioli,serran0&manchego,chevregratinerad tomat och musslor.
 
I går delade jag och Fredrik på en krabba och ett paket kräftor,vi älskar skaldjur!
När vi precis börjat träffats och Fredrik skulle hälsa på mig i Gävle för första gången bad jag min skaldjursdealer (pappa) att fixa fram nåt gott och det blev massa färska räkor och färsk krabba som vi glufsade i oss,inte särskilt romantiskt,hihi.
  Jag fick den stora klon,min man kan han ;)
 
Fortsätter med fisk&skaldjur i veckans matlådor:
Lax med lite soja,olja,chili,ingefära,chili eller räkor med chili och ingefära
Couscous
Vanliga wokisar eller paprika,champinjoner och aubergine stekt i curry och vitlök.
Värmde på lite kokosmjölk som blev sås.
Som mellis blir det proteinpannkakor som jag ska äta med grekisk yoghurt och hallon :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0