PB på milen (löpband)

Idag stod milen på schemat.
Härligt väder ute men det blåste lite för mycket för min smak så jag gick till gymmet med intentionen att springa milen i ett jämnt tempo,ingen maxning alltså.
Värmde upp med 10 min gång och sedan låg jag mellan
5.33-5.01 min/ km.
När jag märkte att det gick ganska lätt och jag nosade på ett PB så sprang jag 5 min på 5.23 och 5 min på 5.01 till de sista 2 km då jag låg på 5.01 hela vägen och spurtade in på 4.32 tror jag.
Milen på 52 min och 49 sek!!!!
Personbästa deluxe!
Sist jag sprang milen va det på Tjejmilen,tog mig i mål med väldig hosta på 56.34 min.
Jag är nöjd men jag känner ändå att löpband är inte samma prestige som utomhus.
Det är väldigt lätt att hålla tempo på bandet och det händer ju inget oförutsett direkt :P
En drömtid på milen är ju 50 min och när jag stod där så tänkte jag:
Nästa år kanske!
Vadå kanske?! Jag SKA springa milen på 50 min DETTA år!

Glömde pulskockan på diskbänken tyvärr :(
Men 10 min uppvärmning-970 meter
Löpning 52.49 min-10 km
Kcal: 617

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0