Proteinmuffins!

Har länge letat efter ett bra muffinsrecept som jag kan använda till nyttigare&matigare muffins!
I senaste nummret av Fitness Magazine hittade jag det och pimpade det till mitt eget :)
 
4 stora söta proteinmuffins med chokladsmak:
1.5 dl dinkelmjöl,fullkorn
1 ägg
1 dl filmjölk
1 dl turkisk yoghurt
1 dl proteinpulver med chokladsmak
1-2 msk kakao
2 msk agavesirap eller något annat sött
Rör ihop och pimpa med valfri godsak,jag valde valnötter!
 
4 stora matiga proteinmuffins
1.5 dl dinkelmjöl,fullkorn
1 ägg
1 dl filmjölk
1 dl turkisk yoghurt
1 dl proteinpulver,naturell smak
Rör ihop och pimpa med något matigt,jag valde lufttorkad skinka&mozzarella i ena batchen och salami&pinjenötter i den andra :)
 
In i ugnen på 175 grader i 25-35 min beroende på hur stora muffins man gör.
Perfekta mellanmålet på språng,ex när jag sitter på tåg eller när Fredrik åker runt på jobb och blir sugen på godis :P
 
OCH 2 TSK BAKPULVER OCKSÅ SÅKLART!!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Oh, bra tips! Ska jag bjuda karln på :-)

2012-06-27 @ 15:36:08
URL: http://elkade.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0