Fuskisar!!

Varit på ett underbart kettlebellpass!
Förra gången hade jag 8 kg,denna gång tog jag 10 kg,tufft!!
Vi kör i kluster= 3 övningar efter varandra utan vila, ex 12 reps-6 reps-10 reps för att öka/minska nästa varv.
Dock är det sjukt många som är så duktiga på att fuska! Jag är inte långsam så jag tvivlar så starkt på att vissa går in på nästa övning när jag gjort 4-5 på den första och ska göra 12!
Detta gör att jag som aldrig skulle maska eller "hoppa över" (visst att jag kan ta en andningspaus eller dricka vatten men är det 12 så är det 12!!!) några repetitioner ser långsam ut och hinner inte göra klart på sista klustret innan det nya klustret börjar...
Ska inte bry mig egentligen,bara köra mitt race!!

EDIT:
Att "köra utifrån sina egna förutsättningar" är inte samma sak som att maska!
Dessa personer stod knappt svettig efter ett stenhårt pass; det är inte att köra efter sina förutsättningar. Träning ska vara jobbigt,oavsett vilken nivå man befinner sig på.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fast dem kanske oxå kör "sitt eget race" även om det innebär att dem "fuskar". Kan ju faktiskt vara så att alla inte har samma förutsättningar och orkar olika mycket...

2012-02-02 @ 18:38:16
Postat av: Li

Orkar man gå på en ny övning så orkar man klart den man håller på med! Och skala en eller två reps istället för hälften och knappt gå därifrån svettig! För det är en jäkla skillnad på att.jobba utifrån Sina egna förutsättningar och att maska!

2012-02-02 @ 21:06:06
URL: http://skarpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0