Huslig

Bakat inför glöggmys med jobbet i morgon!
Gjorde mina proteinmuffins i smak av
*choklad+pepparkakskrydda
*kaffe
*morot,vanilj och kanel.
Här kommer receptet igen ;)
8 små muffins:
-1 ägg
-1 skopa valfritt proteinpulver
-1.5 dl valfritt mjöl (jag använder dinkelmjöl,mandelmjöl eller kokosmjöl)
-2 tsk bakpulver
-2 dl grekisk yoghurt,fil,kvarg eller kesella
-Valfri sötning,jag använder agavesirap.
-Valfri smaksättning.
Blanda ihop och grädda på 175 grader i 10-15 min beroende på hur stora du gör dom.
 
Gjorde även en nyttigare version av pepparkakor. De blev lite för mjuka men goda :)
20-30 st beroende på hur stora man vill ha.
-3 msk vatten
-2 dl mandelmjöl
-1 dl kokosmjöl
-1 ägg
-Lite vaniljpulver
-2 msk pepparkakskrydda
-ca 4 msk agavesirap
-1 tsk bakpulver.
Rör ihop och forma kakor,går väl att göra i formar men för mig blev det lite för smuliga för det.
Grädda 10 min på 175 grader
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0