Tjejmilen 2011

Tjejmilen var inget jag hade planerat egentligen.. Anmälde mig 30 min innan sista anmälning och jag har inte alls tänkt på loppet... Har sprungit 3 ggr de senaste 3 veckorna,har inte prioriterat de och den senaste veckan har jag haft en hemsk hosta.
När jag stod där i startfåran försökte jag blunda och visualisera att jag kom i mål för jag hade fortfarande inte fattat att jag skulle springa. Ville komma i mål under timmen-utan håll och utan hostattacker.
Det var riktigt varmt och vi blev ständigt påminda om att dricka mycket före,under och efter loppet.
Jag tyckte verkligen att det var tungt,vet inte om det var värmen eller hostan för jag fick hindra benen flera gånger från att dra på i snabbare tempo. Var så otroligt svettig och km 9 började jag frysa-ett tecken på vätskebrist.
Jag svettas väldigt mycket vid löpning och var alldeles saltig när jag gick i mål på 56.34. Personbästa med 5 sek. Haha! Trodde aldrig det! Undrar hur det hade gått om jag varit fullt frisk och satsat på PB?

10.17 km-56.34 min
Medel: 5.34 min/km Puls: 180
Max: 4.16 min/km Puls 187
616 kcal

Före: Efter:

Kommentarer
Postat av: Bella

superkul att läsa! :D Visst blir man peppad när det blir sådär ;) hehe.

2011-09-07 @ 07:09:26
URL: http://garwl.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0