B-town

Sista rycket inför tentan som jag har i idrottsmedicin imorgon!
Sover hos mormor ikväll,nära till skolan (300 meter?) och lite mindre trångt än hos mamma. Blev lite mycket med 3 vuxna personer i en 3a!
Visst att jag skulle kunna åka hem till Bollnäs men jag är lite för bekväm av mig.
Idag hade jag fått tagit 16.10 tåget-kostar 60 spänn.
Åka till gävle 06.39 (hemska tid!!!)-kostar 60 spänn.
Skulle alltså vara hemma i ca 13.5 timme när jag ändå ska sova och tokplugga för 120 kr. Då kan jag lika gärna sova hos mormor i Gävle eller hur?
Enda minuset är att jag inte får sova bredvid min prins men det blir ju mysigare när jag kommer hem!
Känns som att det var så länge sedan vi sågs 1 gång i veckan. Det var fruktansvärt. När vi pratade i telefon minst 1 timme innan läggdags och jag kände bara fel,fel,fel. Vi ska ligga bredvid varandra och prata,inte i telefon.
Sambolivet går utmärkt! Vi har båda haft en liknande "roll" i våra tidigare förhållanden så vi vet precis hur vi inte vill bete oss och hur vi ska undvika det,något tjaffs har det väl blivit men vi är båda duktiga på att kommunicera så det blir alltid bättre än innan :P
Dock hade jag inte förväntat mig så mycket tvätt och så mycket mat!
Jag som hade matbudget på 1000 kr när jag var som snålast,nu är det ca 4000 kr. Galet.
Jag äter ca 1.5 portion och han äter 2-3 portioner och om det ska vara matlåda till båda? 7-9 portioner till två måltider och två matlådor!

Har inte bott in mig än i Bollnäs.
I lägenheten ja,annars nej.
Ska börja söka extrajobb och sommarjobb alldeles snart,spännande!

Kommentarer
Postat av: Helen

Kul att få lite info om nya livet! :)

2011-01-17 @ 18:47:10
URL: http://helenium.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0