Detox 3-utvärdering innan pausen

Efter min liter igår tog jag paus. Har hört att man får "ont i levern" om man dricker detoxen och dricker alkohol.
Vet inte om det stämmer men jag kör ju på söndag igen.
Har gått ned 1 kg iallafall,väger nu 54.6 kg.
Jag vägde prick 52 när jag träffade Fredrik.
(Vägde 46 kg när jag träffade mitt ex 2006 så det är uppenbart att jag fastnar i andras vanor,då jag gick upp till 55 kg på ca 8 månader efter att vi flyttat ihop(tränade ingenting)

Jag förväntar mig aldrig något av detoxen utan jag har den som ett hjälpmedel att sluta snacksa.
"När jag dricker detoxen snacksar jag inte" typ. SOm en liten extra boost,om man bestämmer med sig själv är det ju lätt att bryta det löftet tycker jag....
Har funkat bra och jag har inte ens varit sugen men har fått tänka mig för lite extra!
Mormor ville bjuda på varmchoklad-nej. Mormor ställde fram äppelmos till morgongröten-jag tog i skeden innan jag kom på mig själv. Frågade om jag fick smaka Malin kalla chailatte-höll i muggen innan jag kom på mig själv. 

Måste ju säga att Fredrik är en stor bov i att jag har ätit alldeles för mycket popcorn,glass,ost&kex och choklad det senaste halvåret. Han känner sig egoistisk om han inte bjuder mig på det han äter,spelar ingen roll vad det är,kan vara energidryck,marängswiss eller tunnbrödsmacka. Och han nöjer sig inte med ett nej utan fortsättar att erbjuda mig det han äter 1-2 gånger efter att jag tydligt sagt NEJ TACK den första gången. Men vi måste bryta "mysvanan" helt och hållet.
Det blir ju inget speciellt om man snacksar flera gånger i veckan istället för att njuta en dag... Jag är normalviktig och tränar en del vilket gör att jag känner att det är OK att snacksa som jag gjort den senaste tiden,men det blir ju plus/minus noll i slutändan,jag tränar ju för att jobba framåt,inte för att stå kvar på samma ställe!!
Jag & Fredrik har lovat varandra att köra hårt till sommaren,vi ska vara det snyggaste,mest vältränade paret på stranden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0