Boomboom

Har nu 5 gravida gävletjejer/bekanta på min blogglista! Sån sjuk babyboom nu!

Ända sedan jag var liten har jag sagt att jag inte vill ha barn.
Medans brorsan sa att han skulle ha 27 barn och bo i huset mittemot vårat barndomshem har jag säkert vetat att jag inte vill bli mamma.
Detta låter kanske dumt,för man ändrar ju sig med åldern. Men när jag tänkt på barn vrider det sig i hela min kropp.
Det känns fel helt enkelt. Kanske på grund av att jag vet hur det känns att växa upp med en förälder som inte var helt hundra med att bli just förälder. Kanske för att jag vet hur det känns när en förälder stannar i ett förhållande pga ekonomi och "för barnens skull".
Men. Det började med att jag kunde se mig själv som gravid. Det vill man ju testa på liksom. Sen kunde jag se mig själv med en bebis. Sen tar det faktiskt stopp,kan verkligen inte se mig själv uppfostra en 4åring eller skjutsa en 10åring till träningen och åka på familjesemester. Men det kanske kommer. Om några år. Scary shit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0