The reason (for dummies)

Idag träffade jag en vän till mitt X familj på tågstationen.
-Skaaa du heeeem?
-Ja.
-Hur käääääänns det dåååå?!
-Skitbra.
-Har ni tänkt att stanna i Bollnääääs sen då?
-Självklart inte.

Jisses alltså. Är det verkligen jättekonstigt att flytta till Bollnäs från Gävle för att man är kär? Man får gärna misstycka (om det finns anledning till det) men folk som inte förstår jag kan bli tokig på...
Helt ärligt,ja Bollnäs är ingenting i jämförelse med Gävle. Gävle är ingenting i jämförelse med Stockholm eller Göteborg.
MEN nog fan för att jag är ego men så ego är jag inte så att jag säger:
Fredrik! Säg upp dig från ditt fasta jobb och hyr ut lägenheten du precis köpt. Så letar vi lägenhet i Gävle för vi måste ju flytta båda två,jag från min etta och du från din bostadsrätt. Och så lever vi i Gävle,min hemort som jag är klar med och som jag ändå tänkt att flytta ifrån inom kort.
Vem i hela världen är så dum i huvudet?!
Gah. Bollnäs är en mellanlandning.
Vi har flyttat från Bollnäs inom 2 år. Så ni vet alltså,för det är ju så jävla viktigt att veta.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag förstår dig :)

Nu är ju iofs Bollnäs min riktiga hemort, det var här jag föddes och bodde tills jag var 16 år. Men efter 11 år i Gävle trodde jag faktiskt inte att jag någonsin skulle flytta tillbaka till den här lilla hålan. Förrän jag träffade Micke då :)

2011-03-01 @ 10:41:06
URL: http://attiotrenolltvanollett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0