Hycklare

Hycklare kan var det värsta jag vet men själv hycklar jag lite då och då.
Men jag erkänner ju iallafall!
Berättar detta som att det inträffade en vanlig måndag,inte igår-på alla hjärtansdag-"som jag ändå inte bryr mig om".
Fredrik och jag skulle hyra film. Vi har tänkt göra det i flera dagar men antingen har uthyrningen stängt eller så har vi glömt det.
Så vi planerade in en hyrning. Fredrik slutar jobba 16. Han sprang direkt och tränade och vi snabbäter middagen tillsammans kl 18. Sen kommer hans bror och Fredrik duschar och fixar sig för att åka och fira en vän som fyller år. Fredrik kommer hem kl 22 med filmen. Han somnar typ 10 min senare. Såklart. Han gick upp 6.30,har jobbat 8 timmar och tränat. Klart han slocknar. Men jag blev genuint sur! Inte för att det är alla hjärtans dag(eller kanske lite exta surhet) utan för att vi skulle hyra en film och mysa!
Idag har han dåligt samvete och han står för middagen till hycklaren ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0