Ensam

Min heta elektriker är på kurs i "heta arbeten" i Stockholm så jag är själv! Fast Lillbabs är här förstås men det känns lite tomt.
Igår gick jag till tåget 07.45 i det kalla mörkret och jag tyckte inte att det var jobbigt. Hade jag bott kvar i Gävle hade jag gått upp 8 eller 8.15 en sån dag när jag ska till skolan. Jag är så nöjd med min tillvarao och jag känner inte att jag offrat något,bara vunnit. Vi flyttade inte ihop för att det skulle bli enklare och lättare eller mer praktiskt. Det är fullkomligt opraktiskt att bo i Bollnäs när man pluggar i Gävle och har delad vårdnad om hunden med någon som bor i Gävle. (Att jag har alla vänner och släkt i Gävle räknar jag inte,riktiga vänner förlororar man inte för att man flyttar!)
Vet inte vad jag ville säga med det här,att jag är nöjd och lycklig kanske? Det spelar ingen roll var jag är och vad jag gör,bara han är där :) Kär <3

Min ensamdag (Skolfri)
09.29 Får sms av Madde,klockan ska ringa 9.30,ställer om till 09.45

09.45 Klockan ringer och jag äter frulle:
-1 kopp kaffe med mellanmjölk
-Bollnäsfil och nötmüsli
-Falurågrut med salami

10.45 Går till gymmet

11-11.55 spinning
Medelpuls: 144= 63% av max
Högst uppnådda puls: 166=  78% av max.
Upplägget på spinningen i Bollnäs är inte riktigt lika som jag har lärt mig i Gävle,där finns ingen vila utan olika intensiteter. Här är det oftast 5-7 min arbete och 1-1.5 min vila mellan varje och min puls droppar jättesnabbt då och jag stänger av på något vis,får jättesvårt att komma tillbaka efter vilan. Får väl köra på ändå! 

12.00 Går ut med Lillbabs (första promenaden,förlåååt.)

12.30 Äter igen.
-1.5 portion havregrynsgröt med hallon,mellanmjölk och kanel
-2 riskakor med ostsmak (i farten,dom stod framme)
-1 glas multivitamin exotisk.

13.00 Läser bloggar och slösurfar duschar och provar kläder.
Klänningen jag tänkt ha inför Helens 30 årsfest sitter inte alls som jag vill! Blir en annan outfit!

14.30 Mellis! 1 majskolv med smör och salt. 1 glas multivitamin hallon
15- PLUGG

16.00 Fredriks bror Henke hämtar Lillbabs. Hon ska vara i Hällbo(2 mil bort) imorgon när jag är på språng mellan 07.50-17.15 och då kan Henke låna bilen och Lb får vara med en massa dagisbarn och hunden Nalle,alla vinner!

16.30 Lyssnar på "mys"listan på spotify och några ledsenlåtar kommer men jag blir inte ledsen men jag får flashbacks!

17.00 Mat! Räkor och wokgrönskaker med lite kokosmjölk,vitlök och chili. VITT ris till. Börjar gilla det,har väl överdoserat på spannnmål som börjar på "fullkorn","rå"och "grov" ;P Får mms av min hunk,en bild på en stor dubbelsäng på att hotellrum i Stockholm,tjurar lite.

17.30-20.00 PLUGG. Känns inte alls kul eller lärorikt,totalt omotiverad. Kollar bloggar och annat jox samtidigt.

21.00 Vindruvor,apelsin & Tv resten av kvällen. Måla naglarna! Yes dagens bästa :P

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vilken dag :) Betydligt mer händelserik än min! Inget gurgel idag heller. Och inte bättre i förkylningen. Bangar nog i morgon också :/



Förresten, när du lämnar kommentarer och man trycker på din länk kommer man in på en blogg som inte finns, det är felstavat och står skapast.blogg.se, så du kanske har tryckt på "kom ihåg mig" också blir det fel varje gång?

2011-02-01 @ 21:34:57
URL: http://malamalan.blogg.se/
Postat av: helen

Åh gud jag vet inte hur jag ska ta mig igenom 11 jävla dagar när det där töntbandet åker på turné till Schweiz! Hälsa på i Bollnäs kanske? =)

2011-02-01 @ 22:19:33
URL: http://helenium.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha nää jag är inte ett dugg bättre idag! :P Huvudet väger bly, näsan rinner som en sprutande vattenslang och halsen, hmm.. den låter som en gammal rasslig dams!

2011-02-02 @ 10:38:35
URL: http://malamalan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag borde, och gör typ, ligger i soffan och läser vetenskapliga artiklar! Woho!

2011-02-02 @ 12:10:44
URL: http://malamalan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0