Själen,kroppen,maten

Min adept sa idag: Jag tror inte på dieter*.
Det gör verkligen inte jag heller. Jag tror på en sund livsstil där man kan äta lite av allt!
Mitt motto: Ge kroppen något gott så själen vill bo i den!
(Vet inte var jag har läst det någonstans men jag tänker inte ta cred för den ;) Men något gott,inte allting gott! Äta bör man annars dör man-äta gör vi ändå dör vi... Så dubbelt det där... samtidigt som man bara lever en gång-så lever man ju faktiskt bara en gång. Samtidigt som man borde kunna stoppa i sig va fan som helst om man mår bra av det så blir man ju inte frisk,pigg och glad av det. Mår man bra då? Fysiskt,psykist och själsligt? Vad tror ni?

Banta inte! Det funkar aldrig,man går alltid upp det man gått ned om inte mer!
Leder tyvärr allt för ofta till viktuppgång,en ond cirkel och dåligt självförtroende...

* Diet-Betyder kosthållning och syftar ofta på att man anpassar kosten genom att utesluta och lägga till något.
Jag menar när man bantar-äter på ett visst sätt under en begränsad period.

Kommentarer
Postat av: Helen

Men hur ska man göra om man behöver gå ner i vikt då? Man måste ju hålla någon slags diet, annars händer det ju ingenting? Bara träna räcker inte.

2010-10-09 @ 11:03:01
URL: http://helenium.blogspot.com
Postat av: Malin

Jo, om man äter nyttigt så behöver man inte banta. Skippa allt onödigt socker t.ex.

2010-10-09 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0