Mitt försvar till hundbajset....

Nu när snön har smält har det varit ett jävla gnäll om hundbajset som kommer fram! Tidningen är full av tistlar och folk rynkar på näsan och är arga. Då kan jag inte låta bli att undra var fan folk har varit under vintern?! Inte i Gävle iallafall.
Så fort snön börjar smälta glömmer man helt bort hur vädret faktiskt har varit,hur mycket snö det har varit.
Jag kan bara tala för mig själv: Min hund bajsar bara i snö eller på gräs. När hon klättrar upp på en snöhög (som är typ lika lång som jag är) och bajset sjunker ned i snön,vad ska jag göra då? Klättra upp efter bajset?! Jag har ingen dykardräkt!
Bajs är fan det mest naturliga som finns,visst det är äckligt när massa,massa högar kommer fram men då tycker jag fan det är värre med plast,burkar och glas i naturen vilket jag ser nästan varje dag,tyvärr!


En bajsmaskin och dess slarviga ägare.

Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Jag håller med dig, visst det är äckligt om det ligger bajs mitt på en gångstig, men de flesta hundarna vill bajsa i gräset o gärna högt upp, det stör lixom ingen! För man går ju ändå på gångarna!

2010-03-21 @ 11:30:33
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Helen

Nej det vet jag. De väger mindre, alltså kan man äta mer än av de andra för samma kalorisumma. :)

2010-03-21 @ 18:52:56
URL: http://deppochpeppochhopp.blogspot.com/
Postat av: ..:Sarah:..

jag skiter fullständigt vart allas hundar går och skiter.. men nu råkar de ofta vara mitt på min trottoar.. mitt i gator... mitt i överjävla allt ligger hundskit och smälter. de är äckligt !! punkt slut !



men jag tycker ju såklart om lillbabs iaf.

och dig ! :)

2010-03-21 @ 22:29:53
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0