"Detox" dag 8

Nu hamnar detox inom situationstecken. Jag äter inget tillsatt socker. Inget,godis,inga bakverk,ingen honung i te(vilket jag typ aldrig har ändå),inga salta snacks,ingen alkohol och inget kaffe.
Jag äter som jag vanligtvis gör. Mycket frukt-som jag älskar. Fullkornsprodukter och grönsaker,fisk och kyckling-typ aldrig kött. Samtidigt dricker jag Metoddraine.
Jag har varken lust eller möjlighet att ta det längre. Jag tycker själv att en riktigt detox kräver mer arbete och mer rena produkter eller bara vätska. Men en sån detox gör man inte i minst 30 dagar som jag ska göra. Skulle aldrig funka för mig.
SÅ är det och det har varit min tanke hela tiden,men jag tror att det behövdes förklaras lite närmare :)

Frukost: falurågrut med ost,müsli med mjölk, laktriste.
Mellis: 1 mineola+2 nektariner
Lunch: serrano skinka (nu är den äntligen slut :P),soltorkade tomater,ruccuola,rårivna morötter,gurka,gul paprika,mozzarella och fullkorns couscous med olja och balsamico.
Mellis: Kickis sockerfria paj+litet glas mjölk+jordgubbar
Middag:-

Kommentarer
Postat av: emmy

Detox är ju ändå en slags avgiftning och det handlar om att få ut gifter/slagg osv (som du vet) och då fungerar ju inget socker överhuvudtaget. Det var därför jag reagerade. Däremot att äta bättre (om det är den kosten man syftar på i sådana fall) är det ju super att du följer.



Menar du att jag hoppar mellan dieter eller var det bara något tagit ur luften?



Om du menade mig så har jag testat GI i några månader och håller nu på med LCHF. Jag tkr det är viktigt att man testar sig fram på egen väg och inte bara tar efter någon annan som säger att kostcirkeln är det bästa. Man ska vara kritisk och våga testa.



Jag gör det inte för att gå ner i vikt och "banta". Min anledning till att hålla på med alla dieter jag gör är att hitta det bästa. och då måste man "hoppa mellan". =)

2009-09-08 @ 17:26:28
URL: http://www.metrobloggen.se/emmyy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0