Detox dag 7

Jaha då har det gått en vecka utan (tillsatt)socker. Och två veckor utan alkohol,det här går ju som hejsan!
Busenkelt skulle jag nästan kunna påstå. Har faktiskt inte haft en enda sockercraving,riktigt skönt!

Min rygg är bättre,men inte bra. Vågade inte gå till skolan idag ifall jag skulle få så panik-ont som jag hade i lördags och igår. Jag vet att man inte ska vila ryggen i form men jag vågar inte helt enkelt. Bara att avboka Yogan för andra gången.. siktar på onsdag. Hoppas,hoppas hoppas. Jag vill tillbaka till träningen!
Lite ledsen över att jag missat så många föreläsningar så idag ska jag plugga riktigt duktigt för att döva det dåliga samvetet.

Frukost:
yoghurt(är alltid naturell eller vaniljyoghurt(innehåller lite socker),ingen fruktyoghurt) med müsli,1 falurågrut med kalkon, kopp rabarber/vaniljte.
Mellis: 1 nektarin
Lunch: Fullkornspasta,vitlökssteka kantareller med parmesan och serrano skina. Real comfort food!
Mellis: 1 mineola och green chai te,julklänsla!
Middag: Var inte särskilt hungrig så det blev kallrökt lax,gurka,gul paprika,ruccula,fetaost och groddar med lite olja och balsamico.

Är jag dum som äter vaniljyoghurt(jag har bara 1 kartong) ibland vars vaniljberedning innehåller socker när jag ska vara sockerfri?
Jag är lite avig. Äh jag äter upp kartongen jag har.

Kommentarer
Postat av: Helen

Är det inte socker i vaniljyoghurt? Jag tror det!

2009-09-07 @ 15:55:55
URL: http://helenhusdagbok.blogspot.com
Postat av: Malin

Halloj

Ryggen lät inget roligt - jag vet hur det är. Jag har ju "äkta" ischias, som går ända ner i foten (du kanske kommer ihåg min krycka när Lill-Babs var bebis.



Jag kan varmt rekommendera kiropraktorbesök. Min har gjort underverk med min taskiga rygg. Är det "falsk" ischias du har, så ännu bättre för en kiropraktor att jobba med :)



Sköt om dig - du är sååå superduktig med sockerfri period. Du sporrar mig att försöka även jag - och det blir svårt då jag är godistorsk.



Ha det gott och krya på dig.

2009-09-07 @ 21:55:25
URL: http://heffaklumpens.wordpress.com/
Postat av: emmy

Vad äter du för yoghurt som det är lite socker i? Under mina detoxar äter jag absolut inget socker och inte heller pasta, potatis, gröt, knäckebröd osv.

Köper du köpt musli också? Massor av socker. Gör en egen av frön istället? =)

Men jag är ju verkligen helstrikt när jag gör detox... =P

2009-09-08 @ 08:40:18
URL: http://www.metrobloggen.se/emmyy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0