Bakat

Åh vad jag älskar att baka!
Idag blev det muffins med citronsmak,muffins med vanilj/hallon och blåbär,kanelcookies och kladdkaka. Inge light eller nyttigheter här inte! :)

Haha visst ser de sunkiga ut? Har inte smakat dem men smeten var jättegod.
Använde recept från min gamla hemkunskapsbok som skulle vara 15-20 muffins,jag dubblade satsen men den blev  ändå bara 10 muffins när det borde varit 30-40 muffins? Hade samma problem förra året.
Underbara kanelcookies! Ca 15-20 st beroende på storlek.
125 gr mjukt smör
1.5 dl råsocker
1 ägg
3.5 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1-3 msk kanel (beroende på hur man vill ha de)
1.5 msk kakao

Rör samman socker och smör. Blanda i allt annat och smaka av.
Klicka ut på bakplåtspapper och grädda i 10 min på 200 grader.
Nästa gång ska jag ha i choklad också! Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0