Vad är på g?

Jag har som ni redan vet mycket mycket problem med halsen.
När jag känner mig frisk tittar jag mig ändå i halsen varannan dag för att se att allt ser "bra" ut.
(Putte skrek rakt ut när han såg min friska hals"det äckligaste han sett")
När jag har ont kollar jag 2 gånger om dagen.
Allstå har jag kikat mycket i min hals i 10 dagar.
Först idag ser jag en svullnad,en utbuktning vid "fladret" vid den vänstra mandeln(allstå främre bombågarna)
Mamma har skrämt upp mig om halsböld så jag var tvungen att googla!

Bild från sjukvårdsrådgivningen.
"Om man får en halsböld till följd av halsfluss brukar framförallt den främre gombågen bukta inåt mot munhålan."

Men sen hittade jag det här och det stämmer ju inte riktigt så nu vet jag inte vad jag ska tro....

Definition: Infektion som spridit sig på djupet innanför tonsillen.

Orsaker: Vanligast i efterförlopp till bakteriell tonsillit.

Symtom: Oftast ensidig stark smärta med utstrålning upp mot örat. Svårt att svälja, allmänpåverkad, feber och svårigheter att öppna munnen, grötigt tal.

Status: Utanför tonsillen en svullnad av mjuka gommen, svalgtapp förskjuten mot motsatta sidan, ensidig rodnad peritonsillärt.

 

Fan jag börjar bli som mamma och mormor. En jävla hypokondrier.


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Jag jobbade med en tjej som fick halsböld, inte alls särskilt roligt... Hoppas det inte är det du har råkat ut för!!!



2008-09-28 @ 13:02:24
URL: http://missdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0