Motivation

Har fått höra att det är människor som har slutat läsa min blogg för att de får dåligt samvete över sin egen träning.
Detta känns båda bra och dåligt. Jag skriver bara för mig,jag skriver inte för att inspirera för då skulle jag lägga upp det på ett helt annat sätt. Det känns ganska kul att man får någon reaktion iallafall. Om man slutar läsa för att man får dåligt samvete så är man nog inte så sugen på att träna heller,vill man inte så vill man inte.


Varför heter det hitta motivation?
Det borde heta bygga motivation,som bygga ett bra självförtroende.
För det heter ju inte "hitta ett bra självförtroende"? Ett bra självförtroende är något som byggs upp med tiden,lika så motivation.
Motivation är något som måste komma inifrån,man måste peppa sig själv och anstränga sig.
Man kan inte sitta i soffan och sucka: Jag har ingen motivation.
Det kommer inte att slå ned som en blixt från klar himmel utan den kommer från dig själv.
Det gäller inte bara träning, det gäller skola och tentaplugg,det gäller att laga mat istället för att käka en macka eller två.
Tänk ett steg längre,varför ska jag göra det här? Vad vinner jag på det? Varför vill jag inte?
Bara för att man haft god motivation betyder inte det att den finns kvar,det försvinner och man måste bygga upp den igen.

Min egen motivation är på topp just nu.
Efter dåliga natt jobb-tider i somras,efter förkylning på förkylning,efter tonsilloperation så är jag så taggad inför träningen. Jag vet vad jag vill och varför jag vill det.
Träningen handlar just nu inte om något särskilt mål,ingen särskild vikt inget särskilt utseende.
Jag vill vara stark,smidig och snygg.
Jag mår så satans bra av att träna och det är så kul(just nu ;)!
Då tycker jag synd om det människorna som slutat läsa min blogg för att det bli för mycket om träning.
Samtidigt blir jag lite ledsen att jag inte kan förmedla hur skönt och roligt det är att träna.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag blir snarare motiverad av att läsa om träning i din blogg! Jag har själv väldrig svårt att bygga upp min motivation, men om jag läser om någon som tycker det är kul och vet vad de pratar om och så så känns det bara roligare att själv gå till gymmet sen!



Träning omnäms allt för ofta i negativa sammanhang i mina kretsar i alla fall, så då är det kul att läsa din blogg! :)

2008-11-16 @ 14:51:48
URL: http://metrobloggen.se/inallhonesty
Postat av: madde

Jag får alltid dåligt samvete när någon är duktigare än mig :) men din blogg är så bra och rolig. love it. Jo! jag skulle bli asglad om du la upp mer mattips och annat kost och träningsrelaterat, typ vad som är bra att äta och vad som är extra effektivt med motion. Coacha mig!

2008-11-16 @ 18:42:36
Postat av: madde

kan du inte se mig som ett litet hälsoprojekt? Som du ska forma till perfektion.

2008-11-16 @ 20:05:50
Postat av: Anna

ja jag vet, tycker den är grymt fin!

2008-11-16 @ 20:42:59
URL: http://anna1988.blogg.se/
Postat av: madelene

Klart du var värd den! En liten bit är ju ingenting med din motion och övriga kost. I morse gick jag upp kl 9 och powerwalkade (!!) i 30 minuter. Det är så sjukt att jag nästan inte förstår det. Men jag har aldrig varit mer pepp. Friskis i eftermiddag!

2008-11-17 @ 10:41:47
URL: http://madelenes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0