Fira oftare

Har ni ringt eller firat far idag?
Inte jag.
Dels för att han är någonstans i Asien och dels för att han är inte värd det,jag tänker inte ens maila.
Jag har då aldrig blivit firad för att jag är en så bra dotter.
Mina föräldrar har aldrig behövt skämmas över mig.
Jag har skött skolan,fått fina betyg,inte haft någon vild period i mitt liv,hjälpte till hemma,var knappast dyr i drift,jag är en snäll storasyster... ja jag är allmänt bra dotter!
Min pappa är inte en allmänt bra pappa.
Men även om han skulle vara det så skulle han få veta det. Inte få någon jävla blomma eller slips i början av november.
Jag uppskattar min mamma året om,hon får veta det ofta,inte bara i slutet av maj.
Dessutom dessa matdagar vi har skapat,vad fan är grejen?!
Om jag älskade kanelbullar skulle jag uppskatta dem året runt och inte direkt "fira" kanelbullens dag.
Om jag tyckte om semlor skulla jag sluka dem oftare än till fettisdagen.
Tycker att det är riktigt puckat att fira fars elller mors dag, behövs det verkligen?
Alla bra föräldrar får redan uppskattning året runt.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tycker sånna här dagar i allmänhet är idiotiska. Även allahjärtansdag och namnsdagar.



Dock "firar" jag gärna alla hjärtansdag men inte mer än någon annan dag. Ska man uppskatta någon ska man göra det oavsett vilken dag på året det är eller så kan man låta bli...

2008-11-09 @ 18:47:37
URL: http://dementedwhore.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ahhh, vilket härligt inlägg!! Tusen tack du fick mig faktiskt att fundera lite kring det här....inte så dumt, inte så dumt!! :-))

2008-11-09 @ 19:29:07
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0