Brunnsgatan 63

Igår käkade vi på Brunnsgatan 63 och det var mycket trevligt.
Vi snackade till dom stängde.

Förrätt: Brunnsgatans förrättstallrik. Blandade delikatesser
bla ölkorv,oliver,parmesankuber,vitlöksbröd mm.
 Det var supergott men en aningens flottigt,nästan allt var indränkt i olja.
Tallriken var stor så Putte som har världens minsta magsäck blev mätt.

Varmrätt Li: Grillad marulksfilé med smörstekt pilgrimsmussla. Därtill pepparvelouté och potatisragu.

Det var så jäkla gott! Fisken var perfekt och pepparveloutén var underbar! Den höjde allt lite extra. Potatisragun var dock ingen höjdare. Potatis helt enkelt och lite grönsaker helt enkelt.

 

Varmrätt Putte:  Grillade hjortmedaljonger med potatis stekt med svamp och lök samt messmörsås.

Efterrätt Li:  Chokladparfait gjord på manjarichoklad. Serveras med apelsinsalsa.
Stooor portion. Lite väl stor,jag lämnade nästan hälften! Men det var supergott men lite mäktigt och snålt med apelsinsalsa till den enorma parfait.

Efterrätt Putte: 
Choklad på tre vis. Serveras med syrliga bär.


Denna restaurang kan bli en ny favorit efter Matildas! Supergod mat,jättemysig inredning och trevlig personal! =)

Kommentarer
Postat av: SANNA

Det där lät ju inte helt fel om man säger så ;)

2008-11-08 @ 00:08:51
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: madelene

carro godkände inte min kommentar men hon blev irriterad eftersom hennes pappa har dyslexi, skrev hon på msn. Man får tydligen skriva att du är ful och otränad då. Dyslexi försvarar allt!

2008-11-08 @ 01:58:04
Postat av: carro

Hej Li, jag tog bort alla kommentarer, både från pappa, från anonyma och från madelene. Nu vill jag veta vart min pappa skulle skrivit att du är ful och otränad? I min blogg skrev han svar på din kommentar till mig om att din blogg är tråkig osv, men i min blogg skrev han ingenting om att du är ful och otränad, så jag undrar om det är i din blogg du fått sådana kommentarer.



Eftersom det är en person som kommenterar både hos mig och hos pappa, och min gissning är att det är han som kommenterat i din blogg i så fall, den personens IP-nummer slutar på 177.



Hör gärna av dig. Pappa har sagt att han inte skrivit i din blogg, och inte att du är ful och otränad.



Och gällande maddes kommentar, det var inte det där med dyslexin som jag blev irriterad över utan att hon drog in mig i det hela när jag inte ens hade gjort något.



/ Carro

2008-11-08 @ 14:19:44
URL: http://frokencaroline.blogg.se/
Postat av: Therese =)

Nice! Ska gå dit och käka nåt tag! Matildas är ju svingott så om detta är i klass med den restaurangen så... :P

2008-11-08 @ 22:03:05
URL: http://thereseinletters.blogspot.com
Postat av: Carro

Min pappa heter Peter, han bor i småland men inte i jönköping. Jag har svårt att tro att han skulle kommentera under falskt namn. Bara för att han kommenterade din kommentar betyder det inte att han skulle gå in här och skriva sådana störda saker som "Ola" har gjort.

2008-11-08 @ 22:12:55
Postat av: Carro

För övrigt är det många som vet vem min pappa är eftersom han också har en blogg, som jag dessutom har skrivit om och länkat till från min blogg. Ja det finns ganska många som kommenterar under andras namn. Den där Lisa trodde ju att "Ola" var pappa, och det tror uppenbarligen du också. Hur som helst så bor han inte i jönköping och han använder bara datorn hemma.

2008-11-08 @ 22:15:57
Postat av: Carro

Kan du skicka ipnumret till mig så jag kan kolla själv.

2008-11-08 @ 22:22:03
Postat av: Carro

Där står det inte med något ipnummer. Okej, kan du skriva vilka tre siffor ipnumret slutar på då?



Jag tycker inte att det här är speciellt roligt, men pappa sa att han varit inne här och läst men inte kommenterat, och jag tror inte att han skulle ljuga för mig.

2008-11-08 @ 22:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0