Skällsord?

Häromdagen när jag simmade var det ett gäng 10-11 åriga tjejer i bassängen.
Tydligen så blev dom ovänner på något sätt och någon skrek:
Fattiglapp!!
Är det ett skällsord? Säger man det om man vill vara elak?
Det är ju inte bara att gå på tjejen i sig utan även hela hennes familj och deras livssituation.

Jag kände mig ganska fattig under uppväxten.
Det var knappast någon misär men vi fick alltid höra att vi inte hade råd. Det var alltid de billigaste alternativen och när vi väl gjorde nånting var det ett jävla gnäll om hur dyrt det var,inge ta vara på stunden här inte...
Rätt trist faktiskt.
Men det har gjort att jag är ekonomisk och jag tar vara på alla roliga stunder,så det är ju bra :)

Kommentarer
Postat av: Sappe

såg att du skrev hos sarah att det alltid va mycket folk på fjärran! ja har tränat där ett par ggr på torsdagar när ja kommit hem å ja har nästan alltid varit ensam med högst 5-7 pers... =)

2008-06-07 @ 20:58:14
URL: http://sandmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0