Supersize vs superskinny

Min kära pojkvän gav mig helt fel info!
Supersize vs superskinny handlar inte om att "en överviktig person med dåliga matvanor och en vältränad person med sunda matvanor byter diet med varandra".
En överviktig person med helt fel matvanor får bo i en lägenhet med en mycket underviktig person som äter alldeles för lite och under 5 dagar byter de diet. Det handlar om att båda parterna ska lära sig av varandras destruktiva livsstilar.
Det var ett rätt bra program även om det var på gränsen till sorgligt.
Den underviktiga åt under 7 dagar lika mycket som man ska äta på 5 dagar,den överviktiga åt under 7 dagar lika mycket som man ska äta under 11 dagar!
Det såg inte så kul ut när den supersmala flickan fick vara vaken till kl03.00 bara för att hinna äta allt som infattade hennes nya diet och den överviktiga tjejen fick äta en müslibar till frukost och 2 ägg typ till lunch.
Något extremt.

Kommentarer
Postat av: Madelene

yo yo! Vad var det för bok du behövde? Jag ska gå och simma i morgon, i Sundsvall. Helt sjukt vad du fått mig in på för sunda vanor. Du blir en bra hälsopedagog :)

2008-01-31 @ 22:53:51
Postat av: Sarah

Fan vad sjukt egentligen. Det kan ju inte vara nyttigt att byta diet så hastigt även om tanken att få insikt i destruktiva beteenden är bra.

Jag såg en ganska bra dokumentär om någon engelsk tv-personlighet som skulle prova på "size-zero" fenomenet (alla hollywood-stjärnors "ideal vikt"). Det var ärligt helt sjukt hur dåligt hennes kropp mådde. Riktigt läskigt att folk gör så mot sig själv!

2008-02-01 @ 11:29:21
URL: http://dementedwhore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0